Irakasle batek ikasleen konpetentziak edo gaitasunak ebaluatu ahal izateko Moodle guneko administratzaileak ikastetxeko gaitasun-marko edo eskema bat definitu behar du, edo marko bat inportatu dezake.
Eskema horretan ikasleek garatzen dituzten gaitasunak eta haien dimentsio eta azpi-gaitasunak zehazten dira: izena, azalpena eta kodea. Ondoren, irakasleak bere ikastaro bakoitzerako aukeratuko du (nabigazio atalean) zeintzuk gaitasun, dimentsio eta azpi-gaitasunak landuko dituen ikastaro horretan. Markatzen dituenak erabili ahal izango ditu jardueretan.
Gaitasun-marko bat (competency framework) diseinatzea lan handi samarra suposatzen du. Hori dela eta, nik prestatu dudan bat partekatuko dut proba egin nahi duten ikastetxeei lan hori kentzeko. Beheko fitxategia deskargatu eta zure gunera inportatu ondoren aukera dago editatu eta aldatzeko.
Marko honen ezaugarri batzuk komentatu nahi ditut:
- Lan pertsonal baten ondorioa da eta ez du balio ofizialik. Bere helburua da praktikatzea gaitasunen ebaluazioa, ondoren baloratu ahal izateko hartutako lana merezi al duen.
- Markoa prestatzeko EAEko Heziberri curriculumean eta ISEIko konpetentzien-markoak erabili ditut.
- Zeharkako zein diziplinako gaitasunak hartzen ditu.
- Hiru maila ditu: gaitasuna, dimentsioa eta azpi-gaitasuna.
- Gaitasunen kodeek bi letra dituzte: lehenengoa Z zeharkakoa bada eta D diziplinakoa bada. Bigarren letra identifikatzailea da. Dimentsioen kodek hiru letra dituzte, eta azpi-konpetentziena lau.
Gaitasun-markoaren inportazioa:
Guneko administratzailearen rola eskatzen du.
Behin markoa deskargatuta, delako marko hori inportatzeko gunearen kudeaketara joan behar duzu eta, bertan, Gaitasunak > Inportatu konpetentzia-markoa: aukeratu deskargatutako fitxategia eta markatu CSVaren bereizlea koma "," dela.
Heziberri1 gaitasun-markoaren egitura:
Hau da marko honek daukan egitura. Gogoan izan, behin inportatu ondoren editatu daitekeela.
Heziberri 1
Zehar-gaitasunak Z
Komunikazioa ZK
Hitzezkoa ZKH
Ahozko komunikazioa
Euskaraz
Gaztelaniaz
Ingelesez
Gaztelaniaz
Ingelesez
Idatzizko komunikazioa
Ez hitzezkoa ZKE
Digitala ZKD
Digitala ZKD
Informazioa ZKDI
Informazioa bilatu, arakatu eta iragazi
Informazioa ebaluatu
Informazioa gorde, babestu eta berreskuratu
Informazioa ebaluatu
Informazioa gorde, babestu eta berreskuratu
Komunikazioa ZKDK
Teknologiaren bidez interaktuatu
Edukiak partekatu
Hiritar moduan parte hartu
Lankidetza digitala
Netiketa
Nortasun digitalaren kudeaketa
Edukiak partekatu
Hiritar moduan parte hartu
Lankidetza digitala
Netiketa
Nortasun digitalaren kudeaketa
Edukiak sortzea ZKDE
Edukiak garatzea
Edukiak integratu eta berrosatu
Egile eskubideak eta lizentziak
Programatu
Edukiak integratu eta berrosatu
Egile eskubideak eta lizentziak
Programatu
Segurtasuna ZKDS
Gailuak babestea
Datu pertsonalak babestea
Osasuna babestea
Ingurumena babestea
Datu pertsonalak babestea
Osasuna babestea
Ingurumena babestea
Arazoak ebaztea ZKDA
Arazo teknikoak ebaztea
Behar digitalak identifikatzea
Erabilera sortzailea eta berritzailea
Gabeziak identifikatzea
Behar digitalak identifikatzea
Erabilera sortzailea eta berritzailea
Gabeziak identifikatzea
Ikasten ikasi ZI
Informazioa bilatzea eta gordetzea
Informazioa ulertzea eta buruz ikastea
Informazioa interpretatzea eta ebaluatzea
Ideiak sortzea eta hautatzea
Estrategia
Informazioa ulertzea eta buruz ikastea
Informazioa interpretatzea eta ebaluatzea
Ideiak sortzea eta hautatzea
Estrategia
Elkarbizitzakoa ZE
Asertibitatea
Lankidetza
Portaera etikoak
Gatazkak konpontzea
Lankidetza
Portaera etikoak
Gatazkak konpontzea
Ekintzailetasuna ZEK
Proiektuak sortzea
Proiektuak gauzatzea
Proiektuak ebaluatzea
Proiektuak gauzatzea
Proiektuak ebaluatzea
Norbera izaten ZN
Motibazioa
Osasuna
Emozioak
Autoestimua
Autonomia
Diziplinazkoak DOsasuna
Emozioak
Autoestimua
Autonomia
Hizkuntza eta literatura DH
Entzumena DHE
Ahozko testuaren zentzu orokorra ulertzea
Informazio zehatza hautatzea
Testuaren xedea eta komunikazio-egoera antzematea
Edukia balioetsi et interpretatzea
Informazio zehatza hautatzea
Testuaren xedea eta komunikazio-egoera antzematea
Edukia balioetsi et interpretatzea
Irakurmena DHI
Testuaren zentzu orokorra ulertzea
Informazio zehatza hautatzea
Testuaren xedea eta komunikazio-egoera antzematea
Edukia baloratu eta interpretatzea
Forma baloratu eta interpretatzea
Informazio zehatza hautatzea
Testuaren xedea eta komunikazio-egoera antzematea
Edukia baloratu eta interpretatzea
Forma baloratu eta interpretatzea
Idazmena DHId
Komunikazio-egoera kontuan izatea
Idatzizko testuak sortzea
Mintzamena DHM
Komunikazio-egoera kontuan izatea
Ahozko testu egituratuak eta argiak sortzea
Hitzezko eta ez hitzezko baliabideak erabiltzea
Ahozko testu egituratuak eta argiak sortzea
Hitzezko eta ez hitzezko baliabideak erabiltzea
Elkarrekintza DHE
Elkarrizketetan parte hartzea
Elkarrizketetan arau sozio-komunikatiboak errespetatzea
Matematika DM
Kantitatea DMK
Zenbaki eta eragiketak eta haien propietateak DMKZ
Ekuazioak, inekuazioak eta sistema aljebraikoak DMKE
Magnitudeak DMKM
Hizkuntza aljebraikoa, eragiketak eta propietateak erabiltzea DMKH
Ekuazioak, inekuazioak eta sistema aljebraikoak DMKE
Magnitudeak DMKM
Hizkuntza aljebraikoa, eragiketak eta propietateak erabiltzea DMKH
Espazio eta forma DME
Funtzioak, estatistika eta zoria DMF
Funtzioak, estatistika eta zoria DMF
Funtzioak DMFF
Estatistika DMFE
Zoria DMFZ
Estatistika DMFE
Zoria DMFZ
Problemak ebaztea DMP
Zientzia DZ
Zientziaren ulermena DZU
Oinarrizko kontzeptuak DZUK
Datuak, gertaerak, tresnak eta prozedurak ezagutzea DZUD
Ezaguera zientifikoaren ezaugarriak DZUE
Materia eta energiaren fluxuak DZUM
Testuak, grafikoak, taulak, sinboloak interpretatzea DZUT
Datuak, gertaerak, tresnak eta prozedurak ezagutzea DZUD
Ezaguera zientifikoaren ezaugarriak DZUE
Materia eta energiaren fluxuak DZUM
Testuak, grafikoak, taulak, sinboloak interpretatzea DZUT
Errealitatea azaltzea DZA
Informazioa bilatzea, hautatzea eta baloratzea DZAB
Naturaren fenomenoak DZAF
Informazioa, azalpenak eta argumentuak produzitzea DZAI
Jarrerak DZAJ
Naturaren fenomenoak DZAF
Informazioa, azalpenak eta argumentuak produzitzea DZAI
Jarrerak DZAJ
Arazoak ikertzea DZA
Problemak ebaztea DZIP
Esperimentatzea eta dokumentatzea DZIE
Inguramen arazoak deskribatzea DZII
Esperimentatzea eta dokumentatzea DZIE
Inguramen arazoak deskribatzea DZII
Erabakiak hartzea DZE
Garapen iraunkorra sustatzea DZEG
Osasuna zaintzea DZEO
Ikerketa zientifikoaren ekarpenak DZEE
Osasuna zaintzea DZEO
Ikerketa zientifikoaren ekarpenak DZEE
Teknologia DT
Arazo teknologikoak hautematea eta konponbideak diseinatzea DTA
Teknologia erabiltzea DTE
Teknologia inplementatzea DTI
Teknologia erabiltzea DTE
Teknologia inplementatzea DTI
Soziala eta zibikoa DS
Gizarte-errealitatea DSG
Errealitate historikoaren bilakaera DSGH
Gizartearen funtzionamendua DSGF
Lana, ekonomia, produkzioa eta kontsumoa DSGE
Informazioa eta komunikazioa DSGI
Giza eskubideak eta mundu-herritartasuna DSHG
Gizartearen funtzionamendua DSGF
Lana, ekonomia, produkzioa eta kontsumoa DSGE
Informazioa eta komunikazioa DSGI
Giza eskubideak eta mundu-herritartasuna DSHG
Herritartasuna DSH
Gizarte demokratikoaren oinarriak DSHD
Herritartasunaren egikaritza edo erabilera arduratsua DSHE
Herritartasunaren egikaritza edo erabilera arduratsua DSHE
Artea DA
Hizkuntza artistikoa ulertzea DAH
Arte-produktuak sortzea DAP
Artea kulturan DAK
Arte-ondarea balioestea DAO
Arte-produktuak sortzea DAP
Artea kulturan DAK
Arte-ondarea balioestea DAO
Motorra DMT
Trebetasun fisikoak lantzea DMoT
Funtzio kulturala DMoK
Funtzio komunikatibo-sortzailea DMoS
Osasuna zaintzea DMoD
Funtzio kulturala DMoK
Funtzio komunikatibo-sortzailea DMoS
Osasuna zaintzea DMoD
Material honek, blog honetako gainerakoak bezala, CC BY SA lizentzia dauka.
Markoa instalatzen, ezartzen eta ikasleekin erabiltzen animatzen bazara eskertuko nizuke iruzkin bidez komentatzea zer moduz joaten zaizun esperientzia. Izan ere, nik ez daukat ikasleekin probatzeko aukerarik.