2017/10/12

Nola jakinarazi zure kokapena Telegram bidez

Telegram mezularitza aplikazioak 4.4 ekarri duen berritasunen interesgarri bat kontaktu bati edo talde oso bati kokapena jakinaraztea da .
Ikus dezagun nola egin daitekeen:


1. Telefonoan kokapena gaitu.

2. Telegram ireki, aukeratu kontaktua edo taldea eta mezuaren tiran eranskinaren ikonoa (klipa) sakatu.


3. Agertzen diren aukeren artean kokapena sakatu.


4. Pantailan uneko kokapena agertzen da eta bi aukera: uneko kokapena bidali edo hainbat denboraz kokapena jakinarazi.

Ezkerrean kokapena eta aukerak. Eskuinean kokapena zenbat denboraz partekatzeko aukera.


Unekoa interesgarria da kontaktuak edo taldeak jakiteko momentu honetan non zauden eta bigarrena erabili daiteke mendira joatean, bizikletaz...

2017/10/10

Keme kontabilitate aplikazio irekia bizirik

Bost urte dira Ekonomia irakasle batek institutuan ikasleekin kontabilitatea lantzeko Linuxerako aplikazio bat eskatu zidala -Windowseko Contaplus-en tankerakoa- eta, bilatu ondoren, Keme aplikazioa instalatu nuela eta, aplikazioa euskaraz ez badago ere, Espainiako 2007ko Kontabilitate Plan Orokorra prestatu nuela Kemen ibiltzeko (hemendik deskarga daiteke plana, besteak beste Keme-rako pln formatuan).


Gustura erabili zuen baina irakasle hori joan zen eta kontabilitatea ordenagailuetan lantzen utzi zioten.

Bost urte pasata, poztu naiz irakurtzen aplikazioa bizirik dagoela -azken bertsioa 2017/7/18koa da- eta artikuluak idatzi duenaren iritsiz enpresa txiki-ertainentzat eta hezkuntzarako aplikazioetan hoberenetakoa dela.

Hona hemen Keme aplikazioaren ezaugarri nabarmenenak zerrendatzen dituen artikulua.

Aplikazioa Linux, Mac eta Windows bertsioak ditu. Github biltegitik deskarga daiteke Linuxerako deb instalazioa. Deskargatu eta bi klik eginez software zentroak instalatuko du.

Proiektuaren web orria.

2017/10/08

Nola ikusi zure Zim koadernoa Android-en

Oharrak hartzeko Zim wiki aplikazioaren erabiltzailea bazara (bestela begiratu mezu hau) eta zure koadernoa ikusi nahi baduzu -ez editatu- Android telefono edo tabletan begira nola egin daitekeen.

Abiapuntua da fitxategi sinkronizatzaile bat instalatzea ordenagailuan eta Androidean, hala nola Nextcloud, eta kontu bat izan hornitzaile batekin.
Koadernoa sinkronizatutako karpetan izatea komeni da, hartara koadernoa sinkronizatuta ikusiko dugu baina formaturik gabeko txt-ean.

Web formatuarekin ikusi nahi baduzu koadernoa html formatura esportatu behar duzu:
Fitxategia > Esportatu > Koaderno osoa > Esportatu orri guztiak fitxategi bakar batean eta arakatu -Browse-  sinkronizatutako karpeta eta izena jarri Zim.html > Ados

Zim.html fitxategi hori mugikorrera pasa behar duzu postaz, telegramez, sinkronizatutako hodeiaz...

Hurrengo pausua izango da html formatuko fitxategi horri laster-marka bat egitea telefono edo tabletaren mahaigainean. Horretarako instala dezakezu abiarazleak sortzeko aplikazio bat, hala nola: Shortcut Creator. Abiatu eta aukeren artean File & Folder aukeratu eta arakatu Zim.html fitxategia eta zehaztu nabigatzaile batez ireki behar dela.




Eta Zim.html laster-marka mahaigainean agertuko da.



Bertan klikatuta fitxategia ikusteko hautatu Html ikustailea. Pantailan agertuko zaizkizu ezker aldean eta kolore urdinez koadernoaren orriak eta edozein orritan klikatuta orri horren edukia ikusiko duzu html formatu ederrean.



Ohar bat:
  • Nahiz eta koadernoa sinkronizatuta izan Zim.html fitxategia eguneratzeko esportatu behar dugu berriro.

2017/09/28

Moodle: nola ireki bisitariei ikastaroa bat Moodle 3.1ean

Hezkuntzako Moodle plataforma 2.9 bertsiotik 3.1 bertsiora pasatzean ikastaroak bisitariei irekitzeko modua aldatu da. 2.9an ikastaroaren ezarpenek bazuten atal bereizi bat adierazteko bisitarien sarrera onartzen zen ala ez. 3.1ean, ordea, atal hori desagertu da eta ikastaroaren ezarpenetatik egin beharrean ikastaroaren kudeaketan egiten da, hain zuzen,

Erabiltzaileak > Matrikulazio metodoak eta Editatu zutabean ezkutatuta dagoena agerian jarriko dugu. Gorde eta kito.



2017/09/25

EAEko Hezkuntzako Moodle plataforma eta blogak

Moodle-eko ikasleen blogak tresna interesgarria dira batetik ikasleek blogetan nola editatzen eta argitaratzen den ikasteko erdi pribatua den blog batez (sandbox edo probako ingurunean) eta bestetik oso baliagarria izan daiteke proiektuetarako ikasleak dokumenta dezan egunez egun berak, edo bere taldea taldeko idazkaria bada, zer egin duen -argazkiz edo bideoz kontatuta bada hainbat hobe-.


Kontua da badirudiela EAEko Hezkuntzako Moodle-ek erabiltzaileek bloga izateko aukera -administratzaileak kenduta- desaktibatuta duela. Beraz, ikastetxe publikoko irakaslea bazara eta zure ikasleek Moodle-eko bloga erabiltzeko aukera izan nahi baduzu zuk edo ikastetxeko IKT dinamizatzaileak CAUri eskatu behar dio (cauf09@hezkuntza.net) erabiltzaileei bloga erabiltzeko baimena aktibatzea.

Eguneraketa (2013-9-28)
Gauza bera gertatzen da foroetan parte hartzeko baimenarekin.

2017/08/09

Moodle galdera motak: "aukeratu falta diren hitzak" eta "hartu eta eraman irudira"

Moodleen potentzialitate handiko tresna bat da galdera bankua, izan ere bertan sortzen (edo inportatzen) ahal ditugu ariketetarako edo azterketetarako galderak.

Galderak sortzeak, ezin uka, lana suposatzen du baina ondo egina etekin itzela ateratzen ahal zaio.

Hurrengo bideo-tutorieletan  nolabaiteko konplikazioa duten bi galdera mota nola egiten diren ikusiko dugu:

"Aukeratu falta diren hitzak" tankerako galdera.


Bideoko ariketa txatxu samarra da baina galdera mota honek posibilitate asko ematen ditu hala nola memorizazio ariketetarako, identifikatu eta kategorizatzeko ariketetarako, hizkuntzen alorrean aditz formak, sinonimoak eta abar lantzeko.

"Hartu eta eraman irudira" galdera mota:


Galdera mota hau mapekin ibaiak, mendiak, estatuak, hiriak kokatzeko erabili daiteke, teknologian lanabesak, osagaiak... identifikatzeko, argazki baten formak, pertsonaiak, koloreak... identifikatzeko eta abar.


Iruzkinetan zure komentario, erabilera posible eta proposamenak jartzen ahal dituzu.