2012/11/11

Nola integratu Ubuntu Windows Server-en Active Directory-n

Luberri sistema Windows-en Active Directoryn integratzeko prestatuta dago eta script baten bidez egiten du. Script hori martxan jartzeko Aplikazioak > Sistema-konfigurazioa > Domeinuan-sartu klikatu eta eskatzen dituen parametroak eman (tartean domeinuko administratzailea eta bere pasahitza).

Luberri ez den Linux batean ondoren deskribatzen den moduan egin daiteke (kontuan izan mezu hau idazteko unean Cannonical-ek esan duela Ubuntu 21.04 prest etorriko dela Windows domeinuan sartzeko).

Zenbait enpresa eta eskoletan barne-sarea Windows zerbitzari baten menpean dago. Zerbitzari horrek sareko erabiltzaileak kudeatzen ditu eta hainbat zerbitzu eskaintzen ditu, haien artean haren disko gogorreko karpeta batzuk parteka dezake zenbait erabiltzailerekin.

Horrelako egitura batean Linux ekipo bat instala daiteke eta arazorik gabe erabil daiteke baina zerbitzariaren aurrean identifikatzeko eta sareko erabiltzaile moduan partekatuta dauden karpetak automatikoki muntatu ahal izateko Linuxa Active Directory-n integratu behar da.

Mezu hau sareko-administratzaileentzat idatzi dut, etxeko erabiltzailea bazara ez saiatu hurrengo pausoak egiten.

Ikus dezagun nola integratu daiteke Ubuntu ekipo bat Windows Server baten menpeko domeinuan eta nola muntatu daitezke automatikoki erabiltzaile bakoitzari dagozkion karpetak. Jarraibide hauek probatuta daude Ubuntu 12.04 eta 14.04 bertsioekin.

1. urratsa: integrazioa
 Ubuntua AD-n integratzeko badira zenbait aplikazio (Winbin, Centrifydc, Likewise-Open...). Nik gomendatzen dudana Likewise-Open da. Berau instalatzeko Software-zentrotik egin daiteke edo terminalean hau itsatsita:




 Behin instalatuta martxan jarriko dugu Aplikazioak > Sistemaren tresnak > Administrazioa > Active Directory Membership

Honelako leiho irekiko da:

Leiho honetan sartuko dugu ordenagailuaren izena, domeinuaren izena (ez ahaztu .net jartzea). Domeinuko erabiltzaileek izena@domeinu.net formadute baina Enable default user name prefix aktibatuta uzten badugu domeinuaren zatia ez dugu jarri behar.

Join Domain sakatu eta beste leiho batean programak eskatu digu domeinuaren administratzailearen izena eta pasahitza (erne¡ domeinukoa, ez administratzaile lokala). Eta domeinuan sartuko da ekipoa.

Behin domeinuan sartua  erabiltzaile lokalez gain domeinuko erabiltzaileek ere erabili ahal izango dute ekipoa. Erabiltzaile lokalen karpeta pertsonalak /home direktorioan daude eta domeinuko erabiltzaileena /home/likewise-open/domeinuaren_izena direktorioan.

 2. urratsa: Partekatutako karpeten muntaketa automatikoa

Bigarren atal honetan ikusiko dugu zer egin behar den erabiltzaile bat logeatzean, hau da domeinuan sartzen denean, automatikoki zerbitzariak konpartituta dituen zenbait karpeta muntatzea.
Lehenik eta behin programa pare bat instalatu behar dugu:



 eta orain editatu behar dugu pam_mount.conf.xml fitxategia editatu behar dugu:



fitxategian bilatuko dugu
<pam_mount>
<!-- Volume definitions -->

eta ondoren definituko dugu nori -zein talderi- zeintzuk karpeta muntatu behar dizkion. Hemen jarriko dut nire institutuko bolumenen definizioa eta zuk egokitu ditzakezu zure ikastetxe edo enpresara



XX.XX.XX.XX ren ordez biltegiratze zerbitzariaren IP-a jarri beharko duzu eta, behar izanez gero soilik, karpetak eta taldeak egokitu. Editatu ondoren gorde eta saioa berria hastean zerbitzariko karpetak mapeatuko dira.

3. Lightdm-ren edizioa
Lightdm, saioa hasteko pantaila, aldatzea komenida: batetik erabiltzaileen izenak ez ikusteko eta eskuz sartu ahal izateko.
Aldaketa hau egiteko terminalean egingo dugu:
*Ubuntu 12.04ean: 
sudo gedit /etc/lightdm/lightdm.conf
*Ubuntu 14.04ean:   
sudo gedit /usr/share/lightdm/lightdm.conf.d/50-ubuntu.conf
eta dituen lerroei gehituko diegu bi hauek:
greeter-hide-users=true 
greeter-show-manual-login=true
eta gordeko dugu.

OHARRAK:
  • Instalazio asko egin behar baduzu ez dudarik izan, presta ezazu ondo ekipo bat, integra ezazu eta erabili Remastersys edo haren ondorengoa den Pinguy Builder zure distribuzio propioa osatzeko. Ordu laurden batean instala dezakezu Ubuntu ekipo batean eta jada integratuta egongo da eta lanerako prest.
  • Integrazioa lortzeko David Burke-k idatzitako mezu honetan eta beste honetan hartu dut oinarri. Eskerrik asko David.



2012/11/10

Ubuntu: nola desaktibatu errore-mezuen bidalketa

Bertsio honetan Canonical-ek sistemaren erroreen gaineko informazioa berari bidaltzeko aplikazio bat jarri du. Dudarik gabe informazio baliotsua jasoko du eta erabiltzaile guztion onerako izango da baina sarri, bai, sarri, agertzen diren leiho horiek nekagarriak dira eta Windows ekartzen dute gogora. Leihook berriro ere ager ez daitezen apport fitxategia editatu behar dugu: terminalean hau idatzi:

sudo gedit /etc/default/apport

eta irekitzen den dokumentuan enabled=1 jartzen duen tokian enabled=0 jarri behar duzu.
Gorde, itxi eta kito.


2012/11/06

Taldeak gestionatzeko modu grafikoa Ubuntu 12.04



Atazak "sinplifikatzeko" Canonical-ek hartu duen bidetik taldeak kudeatzeko lanabes grafikoa kendu dute sistemaren ezarpenetatik baina instala daiteke horrela: terminalean itsatsi agindu hau:



Behin instalatuta Sistemaren tresnak > Administrazioa atalean agertuko da Erabiltzaileak eta taldeak izenarekin.

Informazio osagarria eta taldeen gaineko terminaleko komandoei buruzko azalpen osagarria Ubuntu-guian

2012/10/28

Nola jarri testu-leiho bat blogean

Blogean testua leiho baten barrenean jartzeko hiru aukera topatu ditut. Hiruretan agertzen da modelo bat eta HTML edizio moduan itsatsi behar den kode puska. Hemen jartzen da testuaren ordez paratu behar duzu zurea.


Leiho sinplea zuria desplazamendu barrarik gabe eta ezarpenak aldatzeko aukerarik gabe.  Eskuineko beheko izkinan agertzen den kontrolarekin molda daiteke kutxaren luze-zabalera.

 

HTML edizioan jarri:
<textarea>Hemen jartzen da testua</textarea>

Leiho gardena desplazamendu barra horizontala eta bertikala. Leihoaren luze-zabalera pixeletan zehatz daiteke.

Hemen jartzen da testua

HTML edizioan jarri:
<div align="center"><div id="preview" style="border-bottom: #000 2px solid; border-left: #000 1px solid; border-right: #000 1px solid; border-top: #000 1px solid; height: 150px; overflow: scroll; padding-bottom: 2px; padding-left: 2px; padding-right: 0px; padding-top: 1px; text-align: left; width: 180px; word-spacing: 1px;">Hemen jartzen da testua </div></div>

Leiho gardena titulurekin eta korritze-barra bertikalarekin. Parametro asko alda daitezke.

TITULUA:

Hemen jartzen da testua.
Testua ez bada sartzen definitutako luzeran automatikoki agertuko da desplazamendu barra bertikala.


HTML edizioan jarri:
<div style="background-color: #xxxx; border-radius: 30px; border: 1px solid #000000; font-size: 13px; height: 100px; line-height: 1,5; overflow: auto; padding: 9px 9px 9px; text-align: justify; width: 600px;">
<center>
<div style="color: #xxxx; font-family: xxx; font-size: 30px; font-weight: bold; letter-spacing: -3px; text-shadow: 0px 0px 10px #6D8AA1;">
TITULUA:</div>
</center>
<div style="padding: 10px;">
<br />
Hemen jartzen da testua.<br />
Testua ez bada sartzen definitutako luzeran automatikoki agertuko da desplazamendu barra bertikala.</div>
</div>

2012/10/25

Newtonekin jolasten

Hobe esan, Newtonen ideiekin eta batez ere bere jakin minarekin.
Isaac Newton fisika, eta batez ere mekanika klasikoaren oinarriak jarri zituen eta berak ezarritako legeek unibertsoa eta objektuen indarrak eta mugimenduak ulertzeko laguntza handia izan dira.

Laburbilduz, Newtonen legeen arabera objektuak bultzatutako noranzkoan mugitzen dira, eta zuzen zuzen eta abiadura konstantez mugitzen dira beste indarren batek moteltzeko edo birarazteko eragiten ez dion bitartean, eta akzio guztiek dute aurkako erreakzio bat. Grabitate unibertsalaren legearen arabera unibertsoko objektu guztiek eragiten dute erakarpen-indarra beste gorputz guztietan eta indar hori gorputz bakoitzaren masaren proportzional eta bere arteko distantziaren karratuaren alderantziz proportzionala da. Bestela esanda bi objekturen arteko tartea bikoizten baduzu, bien arteko erakarpen indarra laurdena izango da.

Printzipio hauek laguntzen dute astroen arteko mugimendu orbitalak ulertzen baina zer hobe praktikatzea baino; astroak hartu eta, jainkoak baikina, jaurti eta elkarren artean orbitatzen jartzea.

1. simuladorea: http://www.nowykurier.com/toys/gravity/gravity.html


Simuladore honetan hainbat masatako astroak sor daitezke eta, irudian ikusten den moduan, bektore urdin batez definitutako norabidea eta indarraz jaurtiko dugu. Astroen lorratzak (paths) ikus daitezke edo sistema berri bat hasi (clear).

2. simuladorea:  http://phet.colorado.edu/sims/my-solar-system/my-solar-system_en.html

Bigarren simuladore honek joku gutxiago ematen du baina orbitak errazago lortzen dira eta oso ondo ikusten da sateliteen mugimendu absolutuak.

Talkek sor dezaketen erreakzio mugimenduak ez dira oso argi ikusten simuladore hauetan: lehenengoan astroak batu egiten dira eta bigarrenean talka gertatzean animazioa bukatzen da.

Erreakzio mugimenduekin esperimentatzeko karanbola-billarraren simuladorea iruditu zait egokiena. Hiru bolako billar modalitate honetan bola zuriari kolpe eman eta beste biak ikutu behar ditu (tartean banda jota).

Saguan klik eginda makilaren norabidea zehaztuko eta klikatuta mantenduko dugu kolpearen indarra definitzeko.

Teorian gehiago edo gutxiago sakonduta adin guztietako ikasleekin izan daitezke interesgarri simuladore hauek.

Oharrak:

2012/10/03

Ubuntu: nola sortu SuperGrub2 USB bat



Aurreko batean SuperGrub2-ren berri eman nuen. SuperGrub2 ordenagailua abiatu eta Grub konpontzeko aukera ematen du. Mezu horretan azaldu nuen nola sortu eta erabili SuperGrub2 duen abio-CD bat.
Gaur haren beharra izan dut baina notebook batean, hau da CD unitaterik ez duten eramangarri txiki batean. Nire SuperGrub2 CD-ak ez zeukan zereginik.
SuperGrub2-USB bat sortu behar notebookaren Gruba konpontzeko.



Ikus dezagun ba nola sortu daiteke SuperGrub2 duen USB abiagarri bat.

1- SuperGrub2 ISOa deskargatu eta kopiatu karpeta nagusian.

2- Prestatu USB-memoria bat. Txikia izan daiteke SuperGrub2-k mega gutxi batzuk besterik ez du behar, hori bai, zerbait baldin baduzu komeni da kentzea -bestela prozesuan galduko da eta-.

3- Orain jakin behar dugu USB-memoria zein izenarekin muntatzen duen. Atera USB-memoria eta terminalean egin:
mount
Beste lerro batzuen artean esango dizu zein disko gogorra zer izena duen, /dev/sda1  edo hda1 eta bigarren diskoa badago b izango da. Sartu USB-memoria eta lehen ez ze /dev/sdc1 edo df1 agertuko da. Hori da USB-memoriaren gailu-izena.

4- USB-memoria desmuntatuko dugu. Terminalean:
sudo umount /dev/sdc1  edo sdf1 3. puntuan azaldu denaren arabera.

5-Orain SuperGrub2 instalatuko dugu USB-memorian. Terminalean beheko agindua eman behar dugu hainbat gauza aldatua:
administratzailea jartzen duen tokian erabiltzailearen izena jarri
grubtararitarata.iso tarari tarara deskargatu duguna jarri behar dugu -bertsioa sarri aldatzen da-. Itsatsi beharrean terminalean idazten badugu aski dugu sup idatzi eta TAB eginez automatiko osatuko da.
bukaerako sdc mantendu edo sdf jarri 3. puntuan azaldu denaren arabera.

sudo dd if=/home/administratzailea/super_grub2_disk_hybrid_2.00s1-beta1.iso of=/dev/sd

6-Bukatzeko terminalean itsatsiko dugu:
sudo sync

Eta SuperGrub2 duen abiatze USBa prest erabiltzeko. Netbookean sartu, piztu, begiratu zein F tekla zapaldu behar den Boot Menu alegia abio-menua agertzeko, aukeratu USB abioa eta SuperGrub2 martxan jarriko da. Hortik aurrera Grub-a konpontzeko segitu SuperGrub2-ren jarraibideak.

Behin lana bukatua USBa markatu eta gorde dezakezu hurrengorako edo beste zereginetarako erabili nahi baduzu formateatu behar duzu.